درخواست بستن حساب نرم افزار هلو

4 + 3 = ?

بستن حساب در نرم افزار هلو

ثبت سند اختتامیه و ایجاد سال مالی جدید

بستن حسابها به چه معنی است؟ بستن حسابها یعنی صفر کردن مانده حسابها. این کار با بستانکار کردن مانده آخر حساب­­های دارای مانده بدهکار و یا بدهکار کردن مانده آخر حساب­های دارای مانده بستانکار طی اسناد حسابداری انجام می‌شود. در ین مطلب آموزش گام به گام بستن حسابها برای شما توضیح داده می شود.

در چه زمانی به بستن حسابها نیاز است؟
طی دوره مالی

به عنوان مثال مانده حساب برخی از مشتریان به دلایلی مانند عدم پرداخت بدهی یا عدم ادامه همکاری با شرکت یا ارائه تخفیف بابت مانده حساب در طی سال مالی بسته می شود یعنی مانده بدهی وی به مطالبات سوخت شده و یا سرفصل متناسب با آن منتقل می شود. به عنوان مثال آقای نادری(مشتری شرکت) مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال به شرکت بدهکار است و این مبلغ باید به عنوان تخفیف برای وی در نظر گرفته شده  و حساب وی بسته شود. ثبت حسابداری مربوط به این رویداد به شرح زیر است:

 
شرح     بدهکار     بستانکار
تخفیفات فروش            ۳.۰۰۰.۰۰۰    
حساب‌های دریافتنی تجاری / آقای نادری         ۳.۰۰۰.۰۰۰

پایان دوره مالی

این مورد که مفصل‌تر و پیچیده‌تر از بستن حساب‌ها در طی دوره مالی است برای مشخص نمودن سود و زیان دوره مالی و هم چنین انتقال مانده حساب‌های دائم به دوره مالی بعدی و صدور سند افتتاحیه، انجام می‌شود:

مزایای بستن حساب در نرم افزار هلو

  1. محاسبه سود و زیان در پایان هر سال مالی و صفر نمودن  آن در دوره مالی جدید
  2. جلوگیری از بیشتر شدن حجم اطلاعات
  3. شروع شماره فاکتور و اسناد از عدد یک ۱

قبل از بستن حساب چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟ مراحل بستن حساب ها در حسابداری انجام ثبت های اصلاحی: ثبت های اصلاحی در انتهای دوره و به منظور تعدیل و به روز رساندن مدارک حسابداری انجام می شود. ثبت های حسابداری به سه دسته تقسیم می شود مانند 1- پیش پرداخت ها و پیش دریافت ها 2- هزینه هاو درآمدهای ثبت نشده 3- سایر اصلاحات مانند تسهیم بهای تمام شده تهیه صورت های مالی: این مرحله شامل تهیه صورت سود و زیان و تهیه ترازنامه می باشد. بستن حساب های موقت: حساب های موقت به دلیل انتقال نتایج عملیات به حساب سرمایه و صفر کردن مانده حساب های درآمد و هزینه انجام می شود. تهیه ترازنامه اختتامیه: این ترازنامه شامل حساب های دائمی مانند حساب های دارایی و بدهی ها و سرمایه می باشد چرا که حساب های موقت مانند درآمد و هزینه به حساب های سرمایه انتقال داده شده و بسته شده اند.

پکیج کامل سخت افزار و نرم افزار حسابداری با راه اندازی رایگان
vipهلو سنتر
5/5 (1 نظر)